Trovati 696 documenti.
Trovati 696 documenti.
[S.l.] : Dolmen Home Video, [2005]
Abstract: La leggenda dell'hip hop Chuck D (Public Enemy) e Marshall Chess (figlio di Leonard Chess ed erede della Chess Records) ritornano a Chicago per esplorare l'età dell'oro del blues: insieme intendono produrre un album che riunisca i vecchi e i nuovi talenti della black music.
1 ed.
Trezzano sul Naviglio : FBE, 2007
La locomotiva
Abstract: Questo testo è un classico viaggio in automobile attraverso la culla dell'innovazione musicale d'America. Questa uida di viaggio e musicale segue la Highway 61 e il fiume Mississippi per esplorare le radici della musica jazz, blues, cajun, zydeco, country, gospel, soul e rock & roll.
[S.l.] : Dolmen Home Video, [2005]
Fa parte di: The blues
Abstract: La leggenda dell'hip hop Chuck D (Public Enemy) e Marshall Chess (figlio di Leonard Chess ed erede della Chess Records) ritornano a Chicago per esplorare l'età dell'oro del blues: insieme intendono produrre un album che riunisca i vecchi e i nuovi talenti della black music.
Make It Funky! : la musica che ha conquistato il mondo / Directed by Michael Murphy
[S.l.] : Sony Pictures Home entertainment, 2007
Abstract: Un tributo alle tradizioni musicali di New Orleans con interviste e performance di Keith Richards, dei Rolling Stones, della cantante blues Bonnie Raitt, dei Neville Brothers e tanti altri.
Roma : Arcana, 2008
Txt ; 13
Abstract: «Sono andato al crocevia, sono caduto in ginocchio, ho chiesto al Signore lassù: "Abbi pietà, mio padre e molto e se ne andato, la mia povera mamma ha fatto quel che poteva". Sono uno che lavora sodo, ma non penso ad altro che a cose cattive: picchierò la mia donna tinche non sarò soddisfatto, amo la mia baby, ma la mia baby non mi ama. è dura ammetterlo quando il tuo amore è invano. E chiaro come uno e uno fa due, due e due fa quattro: ho un uccello per cantare e un uccello per fischiare e tu, amico, non pescare nel mio stagno (oh. baby, dove sci stata la notte scorsa?). I Io un segugio internale alle calcagna, ci scommetterei l'anima, ogni volta che ci penso i capelli mi si rizzano in testa. Ah, ragazzi, non riesco proprio a riposare... e mi sento cosi solo. Salve, Satana, mi sa che è ora di andare...»
Hard working man blues / Memphis Willie B.
[S.l.] : Prestige/Bluesville records, p1995
This is my story / Steady Rollin' blues band ... [et al.]
[S.l.] : Free, 1995
Il nuovo blues in Italia ; 1
Too close / Bishop Perry Tillis
[S.l.] : Birdman, 2006
Miserere / Zucchero sugar Fornaciari
[S.l.] : Polydor, [2005]
Mercy / Fabrizio Poggi & Chicken Mambo
Belgioioso : UltraSound, [2008]
[S.l.] : V2, 2011
Abstract: Tinariwen, the Malian Touraeg group, finally broke through to Western audiences with 2007's Aman Iman and 2009's Imidiwan -- culminating in an appearance at the Glastonbury Festival -- 20 years after their inception. The increased profile did little to alter their "desert blues" with its incantatory droning -- primarily electric -- guitars, claps and organic percussion, and chanted vocals in songs about struggle and independence (some of Tinariwen's members were once rebel guerilla fighters). That sound comes out of a nation that exists between the harsh Sahara and the lush African savannah to the south, but it has less in common with other Malian musicians because the band is nomadic, never staying in one place for long. Tassili, named for the region of the Algerian desert they cut the record in, is Tinariwen's Anti label debut. It is similar, at least structurally, to its predecessors. Tinariwen play their trademark, labyrinthine music on acoustic guitars this time -- a back to basics development in itself. Conversely, they've allowed trusted producers Ian Brennan and Jean Paul Romann some liberties in letting Western musicians participate on some cuts. Opener "Imidiwan Ma Tennam" commences much as their music has in the past, with the guitars and lead vocals of Ibrahim Ag Alhabib to lead his bandmates in a snakey weave of handclaps, chants, and secondary guitars to follow his own. A little later, Nels Cline's electric guitar almost imperceptibly slithers into the mix, with a stunning but blunted array of effects; they take nothing away from the song's essence. "Ya Messinagh" begins as a single riff blues before handclaps and a second acoustic guitar answer it in what is the closest thing to a Delta blues intro that Tinariwen has recorded. Ag Alhabib's soulful earthy vocals are met at the end of the second verse by the sonorous open tones of brass and reeds by members of the Dirty Dozen Brass Band. What's amazing is just how seamless their interaction is. On "Walla Illa" and two other cuts, TV on the Radio's Tunde Adebimpe and Kyp Malone add vocals and guitars; they add a textual element to other cuts while restraining themselves vocally and instrumentally so as not to intrude. These artists may or may not extend the Touareg group's reach into the West. If so, they've done so without Tinariwen compromising their sound. These songs are simply Tinariwen doing what they do best: being themselves, albeit more powerfully, not because of the collaborations, but because of the acoustic approach they've taken here. Their sound is dustier, more evocative of the landscape they wander; Tassili is as desolate -- and as timeless -- as the desert itself. (All music)
Storia segreta del Missisipi Blues / Roger Stolle ; fotografie di Lou Bopp
Milano : Postmedia, 2012
Abstract: La parola "blues" oggi indica almeno due cose... tanti bluesmen che sono emigrati al nord, e altri che sono invece rimasti a casa. Questi musicisti sono rimasti attaccati alla tradizione della propria terra formando così uno stile unico che è quello del Mississippi. Roger Stolle è proprietario del Cat Head Delta Blues Folk Art, un negozio... ma molto di più visto che Paste magazine lo ha decretato uno dei 20 negozi più cool degli Stati Uniti e Workman Publishing lo ha inserito in 1000 Places to See Before You Die.
Original Suffer Head / Fela Anikulapo Kuti, Egypt 80, AfriKa 70
[S.l.] : Knitting Factory Records, 2010
Confusion ; Gentleman / Fela Kuti and AfriKa 70
[S.l.] : Knitting Factory Records, 2010